Analizy
 
Jeśli nie mierzysz, nie możesz zarządzać. To zawsze aktualna i obowiązująca prawda. Zadania, aktywnosci, procesy to typowa sfera odpowiedzialności logistyka. W zakresie tej odpowiedzialności mieści się: definiowane wskaźników zgodnie z celami organizacji oraz standardami "w branży", ustalanie sposobu zbierania i przetwarzania tych danych, wreszcie ich raportowanie, wizualizacja, publikowanie. M. in. ze względu na możliwości wpływania posczególnych komórek, inny będzie zbiór wskaźników dla Biura Obsługi Klienta niż dla Działu Sprzedaży. Dobrze byłoby gdyby wspierały one cele na wybranej ścieżce rozwoju organizacji.

Równie ważne jak to co mierzymy jest określenie jak to zrobić. Czy możemy skorzystać z już istniejących systemów zbierajacych dane?  Przykładem mogą być dzienniki aktywności, wbudowane w aplikacje IT, śledzące i odnotowujące działania użytkownika. Dla określonych celów to nawet lepsze źródło informacji o aktywności niż lista obecności czy kontrola zegarowa czasu pracy.

Balance Score Card (BSC) czyli Zrównoważona Karta Wyników charakteryzuje podejście całościowe do realizacji długoterminowych celów organizacji. Przedstawienie strategicznych ścieżek rozwoju na matrycy perspektyw (Finansowej, Klienta, Procesów Wewnętrznych oraz Uczenia się i kompetencji) pozwala lepiej zrozumieć cele organizacji i zsynchronizować działania Działów, a nawet stanowisk pracy.
Mapa strony  |  Polityka prywatności  |  Szkolenia  |  Procesy  |  Ludzie  |  Analizy  |  Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2012 er-pe.pl
realizacja lamers.pl